Poradnik

Shaman

Każdy, kto kiedykolwiek grał w Transformice, wie, że w grze występują tak zwani Shamani ( Szamani ) . Wiele myszek nie umie być Shamanem, tj. Budować.
W tym poście w szystko wyjaśnię.
1`. Co shaman może?
Szamani są w tej grze po to, by pomagać innym myszką zdobyć ser. Shamanem zostają ci, którzy mają najwięcej serów w tabeli. Po minięciu rundy z shamanem osoba, która nim była idzie na sam dół i z powrotem ma 0 serów w tabeli. Gdy jesteś szamanem możesz budować rzeczy w swoim obrębie. Gdy się przemieszczasz, obręb przemieszcza się razem z Tobą. Każdy obiekt musi się znajdować conajmniej w połowie obrębu.

2` . Rzeczy 
Szamani mają do wyboru takie rzeczy:
Strzałka - Strzałką szamani pokazują, gdzie myszki mają iść.
Duch - ( Nazywany w skrócie sp) Dzięki niemu, gdy dasz go pod myszkę, może ona lekko unieść się w górę.
Balon - Bo balonach myszki mogą skakać, ale jeśli jest ich za dużo balony pękają.
Gdy chcemy dać balon osobnie; jednej myszce bierzemy balon i klikamy C na klawiaturze, po czym najeżdżamy na mysz, której chcemy ten balon dać.
Runa - Runa jest niebieską strzałką, która pcha myszki lub przedmioty.
Male/Duże pudełko - Pudła stawia się, by myszki np. mogły czegoś dosięgnąć.
Kowadło - Kowadła mogą przytrzymywać różne rzeczy, np. deski.
Krótka / Długa Deska - Można je łączyć za pomocą gwoździ budując mostki.
Piłka - Można na niej leciutko się   odbić. 
Kula - Tzw. Canon. Ma dużo siły, na survivorze służy do spychania myszek.
Portale - Shamani (Nie zawsze) mają dostępne portale ( Teleporty ). Stawiając oba w różnych miejscach, wchodząc do jednego wychodzą drugim.

3` . Gwoździe 
 - Żółtym (Zielonym) gwoździem można sztywno przyczepiać do siebie obiekty ( Deski, Pudła, Kule, Piłki - Prawie wszystko!). By coś przyczepić trzeba wybrać obiekt i nacisnąć C na klawiaturze. 
 - Czerwony gwóźdź utwierdza rzeczy w jednym miejscu, po środku. Stosuje się go przeważnie do desek. By go zrobić, naciskamy B.
 - Niebieskim gwoździem przyczepiamy obiekty, ale są one luźne doczepione. Stawiamy go klikając V.
Klawiszami N i J robimy kręcące się w miejscu gwoździe.

Właściwości gruntów 

Parę osób poprosiło mnie, bym takie coś zrobiła.

Drewno - Podstawowy grunt. Średni do WJ (wall jump).
Trawa / Ziemi / Śnieg / Kamień - Ich celem jest dekoracja podstawy; Średnie do WJ.
Czekolada - Łatwa do wspinaczki; Duża siła tarcia.
Piasek - Ta ziemia ma trochę mniejsze tarcie niż drewno, trawa, ziemia i kamień. Bardzo trudno po niej się wspinać.
Lód - Osobliwy grunt. Śliski; Gdy jest po pionie nie da się po nim wspinać.
Trampolina - W zależności od siły odbicia, myszki mogą po niej skakać.
Lawa - By przeskoczyć lawę, gdy skaczesz przytrzymuj strzałkę w górę.
Woda - Myszy bez sera bez problemu mogą w niej pływać, zaś myszy z serem w niej utoną.
Chmura - (Zdaniem Sydoline) Na prawdę wyjątkowy grunt! Myszy mogą przez nią przechodzić a rzeczy nie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz